Pages

Friday, December 31, 2010

HaPpY NeW YeAr 2011!!


Faith makes all things possible
Hope makes all things work
Love makes all things beautiful
May you have all three in this New Year 2011

Smile-it makes U look nice
Pray-it makes U stronger
Give-it makes U richer
Love-it makes U know life

2010 makin menghampiri penghujungnye .
gembirakah anda ? sedihkah anda ?
aq rase mcm nk lompat tinggi2 je bile
nk masuk tahun baru .
nk join jomla .
hehehe..
mungkin agak kejam klu aq luahkan ,
p mmg rase bahagie bile da masuk tahun baru .
2010 , bnyk kenangan yg mmg susah nk lupe .
n rasenyar kenangan 2 , x perlu dilupekan .
yg manisnyer la .
yg pahitnyer , sape  x nk lupe kn ?
bnyk episod air mate tawun nie .
x perlu diceritekn di cini .
2010 , tawun yg bnyk ajar aq cmne nk sabar ,
cmne nk jd lebih kuat tok hadapi bnde yg pahit .
tawun nie jugak , rapatkn aq ngn pencipta aq .
n tawun nie jugak ,
ajar aq ,
cinta bkn segalenyer .
oyehh bebeh .
sudah masuk bab cinta .
cinta yg aq maksud kan ,
bkn la cinta kpd ibu abah .
@ cinta kpd Allah s.w.t
p cinta kpd cewek2 n cowok2 sekalian .
hehehe..
ambik mase jugak nk pulih dari keretakn ati nie
sabar aje kuncinyer .
so kalo ade owg yg tngh mengalami sakit patah ati ,
jgn pikir sgt ye ..
hehehe..
ar rase cm nk wt ucapan siaran langsung tok kawan2 lak ,
nk masuk tv x leh coz sibuk ngn tawun bawu n juara kita , harimau muda.
ye dok ?
heheheh..
so aq wt ucapan dekat cini je la .
wt kawan kawan ,
' weh kawan kawan ,
aq minta maaf n aq cayang kowg cgt2 '
rase cm poyo la pulak wt ucapan cm nk sambut hari raye je.
hehehe..
aq saje je tulis dri ati aq .
coz sye x nk da msg2 awk cm dulu2 .
awk da de org laen ..
sye cume nk cakap ,
awk baik mase kite kawan dulu . terima kasih .
p lepas2 kite x kawan , awk mmg erghh sye x nk tulis .
sbnarnyer sye cume x sangke , awk cepat sgt berubah .
sye arap , sye x de harapan ape2 da dri awk .
awk da jauh move on . x pe2 , sye akan pegi jauh2 dari awk . ok .
mesti lu lompat2 gembira kalo baca neh ' .
wt sayangku 2011 ,
aq arap ,
ko tawun yg leh tebus airmate aq yg tumpah mase tawun 2010 .
aq harap ,
ko leh wt aq lupe 2010 cepat2 .
n  aq arap ,
ko baek dari 2010 .
baek2 ngn aq , ye sayang ..
pss , byk tol arapan aq kann .
salam cayang tok semua .
hehehe..
cm nk g jauh je aq nie .
hehehe..


 with lOve:nyssa manaf






Thursday, December 30, 2010

Disaat Aku Mencintaimu ♥ mr.S.W.I ♥



Mengapa kau pergi, Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu,
berharap engkau jadi kekasih hatiku,
Malah kau pergi jauh dari hidupku,

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Semoga engkau kan mengerti,, tentang perasaan ini
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta
Maaf sungguhku tak bisa, untuk kembali padamu
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta..............




















Monday, December 20, 2010

RaSe aTi..

Maaf andainya diriku menganggu hidupmu
Bukan ini yang ku pinta
Cuma hatiku yang memaksa
Untuk menyintai dirimu

Mungkin salah diriku
Yang belum cukup sempurna
Untuk bertakhta di sanubarimu
Apatah lagi disisimu

Sungguh , kamu tak tahu rasa hatiku
saat berhadapan denganmu
Kerana cintaku yang mendalam
Membuatkanku sering terluka
Dengan sikapmu

Bahagiakah dirimu dengan begitu?
Tahukah kamu betapa terseksanya aku?
Tahukah kamu...
Betapa tingginya
Rasa hatiku
Rasa Cintaku
Rasa kasihku

Kamu tak tahu hancurnya hatiku
saat melihat dirimu
yang tak lagi seperti dulu

Biarlah diriku berpura-pura gembira
Sedangkan airmataku jatuh di dalam hati
Asalkan dirimu bahagia
Jika itu kehendakmu





 

Ku MaHu KaU TaHu..

Ku mahu kau tahu
Seluruh hatiku hanya untuk kamu
Untuk kamu yang aku cintai
Tapi mengapa kau pergi dariku
Apakah masih kau ragui
Kebenaran cintaku

Oh kasih
Ku tahu kau juga menyayangiku
Cuma aku tidak mengetahui
Apa yang bermain difikiranmu
Apa yang menyelubungi hatimu
Membuatkan kau menjauhi diriku

Tidakkah kau mengerti
Aku disini cuma hidup untuk kamu
Tak mudah untuk aku melupakanmu
Walaupun beribu batu kau meninggalkanku
Kan ku setia menunggu
Dan terus menunggu......



Aq BuKaN PiLiHaN AtImU :'''(

Jika memang diriku
Bukanlah menjadi
Pilihan hatimu
Mungkih sudah takdirnya
Kau dan aku
Takkan mesti bersatu
Haruslah slalu kau tahu
Ku mencintaimu di sepanjang waktuku
Harus slalu kau tahu
Semua abadi untuk selamanya
Karena ku yakin
Cinta dalam hatiku
Hanya milikmu
Sampai akhir hidupku
Karena ku yakin
Di setiap hembus nafasku
Hanya dirimu
Satu yang slalu ku rindu

Friday, December 17, 2010

OnE m0Re TiMe..


I guess I did not know
I guess you did not know
That we are standing too close like this
We can’t really let this beautiful thing disappears
Now you will understand me
I’m sorry that I didn’t know the reason behind those tears
I’m sorry, now I’m right in front of you
One More Time One More Time
Can you return to my side once again?
I will always love you
I’ll never regret, I will only love you
I’m so foolish
For not knowing what’s inside your heart
It seems to be in pain
Without you I don’t know happiness
Now I understand what love is
Thank you for teaching me about love
Thanks you, now I will know how to love you more
One More Time One More Time
Can you return to my side once again?
I will always love you
I’ll never regret, I will only love you
One More Time One More Time
I love you, I love you
Will you accept me again someday?
Please let me return it to you
The love you always gave me
Just hold my hand

Monday, December 13, 2010

MuHaSaBaH CiNtA..♥

 :
Wahai... Pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Kupasrahkan semua padaMu

Tuhan... Baru ku sadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini kuharapkan cintaMu


Kata-kata cinta terucap indah
Mengalun berzikir di kidung doaku
Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya ilahi....
Muhasabah cintaku...

Tuhan... Kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku denganMu

dARi aTi Ke aTi : )


aq seowang insan,seowang hamba Allah yg x pernah lari dari buat silap..mmg kadang2  kite alpa ngn permainan dunia nie..p pe yg berlaku kat dunia nie,semua ketentuan Die..Die yg da ttpkan semuenye tok kite..aq x menyesal ngn ape yg aq da lalui..de hikmah di sebalik semue 2 terjadi..walaupon pengenalan aq ngn die singkat,p aq bersyukur..coz bnyk bnde da berubah n die wt aq sedar jgn terlalu bergntg hidup kat seseowng..segale2 nye indah,teramat indah..biala pe owg nk ckp sal aq n die..aq x kesah..walaupon de yg mnylhkan aq..aq nie x nk dgr ckp dowg,degil ke pe ke..suke ati kowang la k..klu kowang rase nk gelak puas2,wtla..aq x kesah pon..ktowg de sbb tersendiri..hbgn baek antre aq ngn die x prnh aq rase nk aq lepaskan,malah aq arap aq dpt terus baek ngn die..klu 2 yg terbaek.cume kadang2 aq x tau pe yg de dlm ati seseowng aq x dpt nk bace..tipo la klu aq ckp yg aq x sayang,x windu x kat die.p x pe la..aq x nk sedih2la.hehehe :) bnyk bnde lagi kena pikir..keje..
klu tol die milik kite,die akan dtg kat kite 1 ari nnt.. :)


aq bersyukur cgt2 coz masing2 da sedar ngn kesilapan masing2..die pon da mntak maaf kat aq..so,x slhla klu aq nk baek or berkwn ngn die kn..sgale yg berlaku dulu aq da lupekan.kn bnde da jadi..buat pe aq nk ingt lg.hahaha..x penting pon..

Friday, December 10, 2010

Maybe Kot ..

Tadi aq singgah jap kat Facebook then aq klik satu application "Makna Cinta Dalam nama" so ape lagi aq try la. pas2 result kuar seperti dibawah:


Makna Cinta Dari Nama Mu

 
K : ..seorang yang hot -- x kot..
H : ..setia kepada yang satu -- yup..aq sekali jatuh cinte aq akan setia..someone yg aq cyg  smpi skrg
A : ..seorang yang gila-gila -- owg yg kenal aq je taw aq nie gile2 or x?? 
I : ..manis n romatis -- ye kot..hnye si die je yg taw ; )
R : ..seorang yang lucu -- yeker?? kowag je yg taw ; )
U : ..disenangi oleh semua orang -- x jgk..mybe de owg x senang ngn peragai aq..tol x??
N : ..pemberi ciuman yang bagus juga -- x taw..
N : ..pemberi ciuman yang bagus juga -- x taw..
I : ..manis n romatis -- ye kot..hnye si die je yg taw ; )
S : ..membuat orang tertawa --hmm..yekot..
A : ..seorang yang gila-gila -- maybe kot ; )

 
kartu Jack Wajik!. A Jack describes a person—either the person you are thinking about, a person very involved with the situation, or someone new entering your life in the near future.
The Jack of Diamonds indicates a person who brings news, generally negative, but relatively minor in significance. You may receive some bad news, but nothing of major consequence!

 So Kowang Plak??


Makna Cinta Dari Nama Mu

A : ..seorang yang gila-gila
B : ..sukakan orang dan intimasi
C : ..suka penting kan diri sendiri
D : ..kekasih yang terbaik pernah dimiliki oleh siapapun
E : ..memiliki mata yang cantik
F : ..sukakan pasangan yang agak liar dan gila-gila
G : ..sangat disenangi sesiapa saja
H : ..setia kepada yang satu
I : ..manis dan romatis
J : ..seorang yang agak seksual
K : ..seorang yang hot
L : ..pemberi ciuman yang bagus
M : ..membuat pacaran lebih menarik
N : ..pemberi ciuman yang bagus juga
O : ..mempunyai personaliti yang bagus
P : ..popular dengan semua jenis orang
Q : ..seorang yang hipokrit
R : ..seorang yang lucu
S : ..membuat orang tertawa
T : ..senyuman yang menawan
U : ..disenangi oleh semua orang
V : ..tidak suka menghakimi pasangan dan soal cinta
W : ..bisa menjadi lucu dan tolol dalam satu waktu
X : ..tidak suka terima arahan dari si dia
Y : ..disukai oleh sesiapa saja
Z : ..memiliki fikiran yang luas

KaSiH & CiNtA DaLaM IsLaM

“Syair Arab menyebut, apabila seseorang yang
bercinta di tanya, “Apakah kau menyintai atau
sedang bercinta dengannya?”, maka
dijawabnya, “Oh, tidak…kawan sahaja atau apa
sahaja alasannya,” Ketahuilah dia seorang
pasangan KAZZAB (penipu)”
______________________________________

“…Rasa hormat adalah asas penting menjalin
hubungan cinta yang suci sesuai dengan aturan
Allah swt. Hormat kepada perintah Allah, ajaran
Rasul serta hormat ke atas hak dan maruah di
antara pasangan amat dititik beratkan ke arah
satu hubungan yang berkekalan.

Seorang lelaki yang jujur terhadap cinta dan kasih
sayang yang terjalin terhadap seorang wanita
tidak sewenang-wenangnya menyentuh tangan
wanita atau memegang erat tubuhnya. Wanita
bukannya objek yang boleh diperalatkan.

Jika ini terjadi, seorang wanita perlu berfikir,
apakah pasangan seperti ini mampu melindungi
dan menjaga maruahnya apabila berkahwin
nanti?

Jika hari ini haknya tergadai kerana seorang yang
dinamakan kekasih, apa kesudahan yang bakal
berlaku satu hari nanti?…”
______________________________________

Istilah cinta amat popular dan menjadi satu
ungkapan setia di bibir-bibir remaja yang
menganggapnya satu kalimah suci dan bererti.

Ada yang berbangga memiliki seorang kekasih
yang setia dan mula memasang angan-angan
untuk mendirikan rumah tangga bersama
pasangan pilihan.

Fanomena ini berlanjutan dari bangku sekolah
lagi malah adakalanya membawa kepada
sesuatu di luar jangkauan

Cinta perlu
difahami. Semestinya seorang remaja
perlu memahami kehendak dan definisi yang
tepat.

Tanya pada diri, sama ada cinta hanya sekadar
gelojak perasaan serta rasa tertarik antara satu
sama lain cukup untuk menjelaskan maksudnya?

Di dalam artikel bertajuk Hakikat Percintaan
Dalam Islam, rasa hati yang dinamakan cinta
merupakan satu perasaan yang semulajadi di
alami oleh setiap insan baik muda mahupun tua.

Allah telah menganugerahkan manusia naluri
untuk meneruskan keturunan (salah satunya,
menyukai pasangan berlainan jantina) atau
dikenali dengan gharizah Al-Nau’.

Ini merupakan salah satu naluri manusia dari yang
tiga iaitu gharizah Al-baqa’ (naluri untuk
meneruskan kehidupan dan mempertahankan),
gharizah Al-Tadayyun (naluri untuk menyembah
dan beragama) dan gharizah Al-Nau’.

Jadi adanya perasaan itu sememangnya sudah
fitrah manusia dan perkara ini wajar dan tidak
haram di
sisi Islam.

Dalam keadaan ini, manusia perlu memahami
kedudukan cintanya dan ke mana hala tuju
seterusnya.

Malangnya remaja hilang punca dan meletakkan
satu kesimpulan yang mudah tentang hakikat
cinta.

Cinta perlu difahami sebagai satu rasa kasih
sayang yang penuh rasa hormat, tanggungjawab,
kesetiaan, komitmen, keikhlasan, bermaruah dan
ada matlamat.

Jika ciri-ciri ini tidak ada dalam apa yang
dikatakan sebagai cinta, maka hubungan
sedemikian sekadar satu permainan dan kepura-
puraan sahaja.

Konsep cinta dalam Islam meletakkan satu aturan
yang sistematik dan teratur tanpa mengabaikan
hubungan antara manusia dan Allah.

Atas dasar ini, Islam meletakkan cinta pada satu
kedudukan yang bermaruah dan bernilai baik bagi
pihak lelaki dan perempuan.

Ke mana hala tujunya destinasi cinta remaja?
Adakah setakat mengisi usia remaja dan
adakalanya putus di tengah
jalan?

Mungkin destinasi cinta remaja yang diingini lebih
kepada konsep ala Barat yang disifatkan penuh
romantis dan indah.

Mulianya cinta berlandaskan Islam kerana cinta
yang dibina bermatlamat. Kerana ingin mendapat
kasih sayang tuhan, manusia sedia berkongsi
rasa cinta dan kasih sayang sesama insan.

Kerana inginkan kasih sayang tuhan jualah,
masing-masing ingin selamat-menyelamatkan
antara satu sama lain dari segi hubungan dan
kehidupan di dunia untuk mengejar sesuatu yang
abadi di akhirat.

Cinta yang dibina bukan cinta kosong tetapi cinta
yang punya pengertian yang luhur dan hanya
dapat dirasakan dengan jiwa yang bersih yang
sentiasa mencari tuhan


Wednesday, November 24, 2010

For SoMeOne I..♥




Di dalam hati selalu tersimpan
rasa yang takkan pernah bisa ku ungkapkan
kau diam tanpa kata
saatku ungkap semua rasa


Di saat ku ingin dekat denganmu
kau semakin jauh meninggalkanku
dan kau diam tanpa kata
saatku ucap semua rasa


Dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada ruang di dalam hatimu
tuk cinta yang pernah kita miliki
tuk selama-lamanya


Dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada waktu untuk mencinta dirimu
tuk bisa menjagai hati ini
tuk selama-lamanya


Mungkinkah esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada ruang di dalam hatiku
untuk cinta yang pernah engkau miliki
untuk selama-lamanya


Dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada ruang di dalam hatimu
untuk cinta yang pernah kita miliki
tuk selama-lamanya


Dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada waktu untuk mencinta dirimu
untuk bisa menjagai hati ini
tuk selama-lamanya


Dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada ruang di dalam hatimu


Untuk cinta yang pernah kita miliki tuk selama-lamanya



nota kaki : masihkah ade ruang di hati die tok aq??serious aq ckp still smpi skrg aq x leh lupekan die..aq masih sgykn die cm dlu..bile aq teringtkn die..tnpe sedar aq menangis seowang diri n aq windu cgt2 kt die :'''''(
YA ALLAH KUATKAN LAH ATI HAMBAMU NIE TOK MENGAHDAPI UJIAN DRIMU..AQ STILL SMPI SKRG X LEH LUPEKAN DIE..AWK..SYE NK AWAK TAW SMPI BILE2 PON AWK SATU2NYE OWANG YG SYE CYG CGT2..SYE WINDU CGT2 KT AWK :'''''''((

Sunday, November 14, 2010

mYvI pInK LiMiTeD editi0nd :D ♥

1st time tgk, serious giler2 suke. sangatlah comey. owh, myvi pink limited edition. apesal la ko nie begitu menarik perhatianku? huhu~


awal2 dlu, x adela suke cmnie. biase je la. bwu2 nie berpeluang mliht myvi t2 depan mata, 2 pm0n kat kedai perodua, terus jatuh cinta ♥♥ ;D. mentangt2la da suke giler, semenjak t2 menjak nie, asyik nampak je kereta favourite aq 2 kat jalan raya. manet2 pergi, wajib at least nmpk kete 2. owh, saje je nk bagi jealous. klu niat kowang begitu, mmg aq jealous. huhuhu.h ati confirmla da dijentik perasaan cemburu. adoi, aq mau kete t2. tersangatla comey. klu dlu, aq gilakan kereta mini cooper atau wolksagen (betul ke ejaan aq 2e), p mahal sangatkan? i x mampu. xpe. now cintaku da beralih arah pula kat myvi pink limited edition  nie. gila comey. ok, berapa X nak ulang kete nie memang comey? huhu~


owh, kpd si empunya myvi pink 2, leh bagi aq curi sekejap? 1 ari p0n jadila. hee~ bajet minta cm la owang 2 nak bagi. simpanlah angananmu 2. huhu.


myvi limited edition ebony black

myvi limited edition Ivory White


myvi limited edition red dazzling 6 myvi limited edition red dazzling 7 myvi limited edition red dazzling 8 myvi limited edition red dazzling 9 myvi limited edition red dazzling 10 myvi limited edition red dazzling 11 myvi limited edition red dazzling 12 myvi limited edition red dazzling 13 myvi limited edition red dazzling 14 myvi limited edition red dazzling 15 myvi limited edition red dazzling 16
Additional accessories:
myvi limited edition red dazzling additional accessories Floor and Luggage Lighting - RM 231.00 myvi limited edition red dazzling additional accessories Car Seat Organiser - RM 78.80




comey kan? ^^










1 tgk terus jatuh cinta. dua kali tgk? huu ^^




psst; tak sabar nak ambek lesen kete. then, agak2 leh X minta abah bagi myvi pink comey nie? nk sgt2 leh x? ^^

Sunday, October 31, 2010

~HubUnGan 2 sUbJeKtIf~

Hubungan leh di ketegorikan dlm pelbagai definisi nie la akibatnye bile terlalu byk menulis bende2 akademik Sebenarnye sudah lame aq ingin berkongsi topik nie di ruang comel nie, namun beban kerja yg semakin byk, sampai nak jenguk blog sendiri p0n da x sempat, maka ari nie aq curi juge sedikit mase tok update blog.


Tok aq, hubungan manusia nie leh di bahagikan kepada 2:


1.Hubungan antara manusia dengan Tuhan
2.Hubungan manusia dengan manusia


Melalui ape yg aq perhatikan, ade manusia ya punya hubungan baik dengan Tuhan namun hubungan sesama manusia, die abaikan.


Sebagai contoh, sekumpulan kakak-kakak kerja opis masuk ke surau untuk menunaikan solat zuhur, dalam surau si kakak A mula bersuara:
"Hmm.. ntah la.. susah la nak cakap dia tu, semua nak ikut kepala dia.. tak pe.. biarkan.. kita tgk je apa jadi lepas ni.. kalau jadi tak bagus.. kita padankan muka je.." Buat muka puas hati waktu sebut 'padankan muka' sambil tangan beliau sibuk buang make up untuk ambil wuduk.
Nampak tak..? Hubungan dia dengan Tuhan sangat baik, alhamdulillah (aku assume baik sebab dia tak lupa nak solat). Namun hubungan dengan manusia, hmm, agak tidak seronok di lihat. Banyak lagilah contoh-contoh yang boleh di gunakan, seperti:


•Tudung labuh ke lutut (ok, aku tipu, tudung dia x sampai lutut, tapi labuh la) tapi nak naik tren habis dia rempuh semua org & dalam tren terus duduk lepas tu buat-buat tak nampak je warga emas yang berdiri di depan. haish!


•Ustaz yang di dahi ada dua kesan hitam (tanda byk bersolat) tapi sombong tahap tak boleh blah. Orang senyum (lelaki) tapi dia boleh pandang dan buat muka ala-ala "kau tak layak nak senyum dgn I okeyh.." kemudian terus blah! Yang memberi senyum
terkebil-kebil seorang diri, tahan malu~~


•Seorang yang tasbih tak pernah lekang daripada tangan,solat jemaah menjadi rutin harian, tapi, mengutuk mengeji bangsa seagama di kedai kopi lepas solat subuh sudah menjadi hobi. Hobi yang aku sendiri tak faham di mana faedahnya. Hmm, mungkin gandingan kopi + kutuk keji = Kepuasan hakiki.. mungkin~~


Kategori ke dua ialah, manusia yang punya hubungan baik dengan manusia, namun hubungan dengan Tuhan di abaikan seperti:


Sekumpulan remaja membuat aktiviti amal untuk membantu warga tua ( ni contoh okeyh, tolong jangan pertikaikan kenapa warga tua, kenapa bukan anak yatim, kenapa bukan ibu tunggal..??) namun waktu solat mereka langgar begitu sahaja.


Contoh ke 2:
Seorang lelaki kaya, menderma rm 100 000 kepada warga Palastine, namun rasuah, arak, perempuan sudah menjadi perkara rutin.


Banyak kan contoh begini...
Tok aq, manusia yg terbaik ialah manusia dlm kelompok ke 3. Iaitu, manusia yg punya hubungan baik dgn Tuhan & punya hubungan baik juga dgn sesama manusia. Persoalannya skrg, kelompok manusia nie sangat-sangat sukar di temui. Sangat SUKAR!


Bagi golongan ke 4, aq rasa kamu sendiri dpt agak apekah kategori mereka & aq malas nak cerita panjang2 tntg golongan nie. Ape yg aq bleh highlight, golongan nie lah yg paling BANYAK di sekeliling kamu. Serious, x susah nak cari!


Walau bnyk mane p0n golongan yg aq bleh classified, 1 saje soalan yg perlu kamu tahu, agak-agak nya, kamu dlm golongan mane??


Muhasabah diri & jujur ketika menjawab, insyaallah kamu bleh taw di mane dirikamu berada antara 4 kelompok di atas.


Aq..?? Aq rasa aq taw aq dlm kategori mane... & aq akan  berusaha tok berubah.. insyaallah..

AtiKu bErBiSiK...

Kau boleh acuhkan diriku
Dan anggap ku tak ada
Tapi takkan merubah perasaanku
Kepadamu
Kuyakin pasti suatu saat
Semua kan terjadi
Kau kan mencintaiku
Dan tak akan pernah melepasku
Aku mau mendampingi dirimu
Aku mau cintai kekuranganmu
Selalu bersedia bahagiakanmu
Apapun terjadi
Kujanjikan aku ada
Kau boleh jauhi diriku
Namun kupercaya
Kau kan mencintaiku
Dan tak akan pernah melepasku
Aku mau mendampingi dirimu
Aku mau cintai kekuranganmu
Aku yang rela terluka
Untuk masa lalu

Nota Kaki: 2la bisikan ati ku tentang kamu. Aq mau mencintai dirimu, setiap kekuranganmu n aq rela terluka tok mase lalu.. Aq yakin suatu saat nanti ko akan mencintaiku n takkan pernah melepasku.

Saturday, October 30, 2010

IdAMaNkU.. Canon DSLR D3100

Skrg nie DSLR mmg tumbuh seperti cendawan..Mmg ramai giler la yg ade camera nie..Klu g mane2 event, mesti akan kelihatan paling kurang pon seowang akan memegang dslr..x kesah la same ade nikon ke, canon ke, sony ke, olmpus ke, pentax ke, ape je jenama smua 2 x  berapa penting.Yg penting kualiti gmbr n kemahiran anda..Klu gune kamera Nikon D3s sekali pon, klu x de skill, nothing la..Baek pakai Nikon D60 je..Hehehe..

Ok.Pengganti D40 adela D3000..P, kini Nikon tlh sekali lagi mengupdate pengganti bgi Nikon D3000 dgn model bawunyer D3100..Kamera Nikon D3100 nie dijangka akan mula berade di pasaran pade September taun nie..Hrge x de la mahal sat..Sesuai dgn kategorinya tersendiri.Di khabarkan, harge dia lbih kurang RM2200.

Ape yg menariknyer tntg Nikon D3100 nie, adela leh merakam video dgn kualiti HD. Selaen 2, dari segi ISO juge tlh dipertingkatkan dari 3200 kpde 12800.Selaen 2, terdapat Live View yg juge terdpt pade model D90.Nikon D3100 nie didtgkn dgn 14MP. Mmg x rugi la sape angkat camera nie.Harge  pon xde la mahal sangat..

Berikut adela ringkasan Spesifikasi :

Sensor CMOS 14MP ( 23.2 x 15.5 mm)/ Live View /LCD 3 inchi / jarak ISO 100-12800 / 11 Titik Af / Hd Penuh rakaman video ( 1920 x 1080p)/ EXPEED2 Processor baru.

Berikut adela perbezaan antare D3100 dgn D90 (the differences between D3100 and D90):



klik tok besarkn ok ; )


klik tok besarkn ok ; )


nota kaki : insyallah awal thun depan dpt la aq pakai kamera nie ^-^ doa2kn aq taw..hehehehe..

Friday, October 29, 2010

CuRaNG!!

Sebenarnya da lame aq nak bincangkan topik nie dalam blog aq. Cume sebelum nie malas & belum ade idea tok olah ayat2 yg sesuai. Jadi sekarang sementara masih ade idea, ayuh kita bincang tentang topik nie.
Waktu 2 dalam kereta & aq dgr lagu unfaithful daripada Rihanna. Aq agak wondering cmne seseowg perempuan (perempuan lebih senang dijadikan contoh sbb perempuan hatinya lebih sensetif) boleh sayang & cinta 2 lelaki serentak & paling aq kagum dieowg leh sedih & menangis kalau bergaduh dgn salah seorang drp mereka. Ok, maksud aq, contohnya si Minah bercinta dgn Leman, p dalam mase yg same Minah turut bercinta dgn Sidek. Bila Minah gaduh dgn Leman, Minah sgt sedih & sama jugak kalau Minah gaduh dgn Sidek, Minah jugak akan rase sedih macam yg die rase bile die gaduh dgn Leman (Pemilihan nama aq cm harammm!! hahaha!!) Jadi, waktu 2 aq agak tertanye2..cmne kite leh divide feeling kite dgn 2 owg dgn perasaan yg same.. x lebih.. x kurang.. application nie samaela cam kowang ade 2 mak.. kowang leh x sayang mak-mak kowang dgn perasaan yg sama.. (pesal ri nie aq bagi metafora semua cam bogek je semua). Kalau aq.. honestly, mmg x leh, aq cume leh sayang seorang je dgn sepenuh hati.. P tok owang 2 cmnie, mungkin waktu lahir dlu dieowg came out dgn pakej 2 hati kot dalam badan dieowg.. Hehe.. pakej combo.. owg lain dapat 1 hati, diewog dapat 2 hati. mungkin~~ 2 assumption aq je.
Pernah sekali, aq dgr radio & pagi 2 Dj bertugas memang membincangkan topik skandel & curang nie. Tibe2 ade seorang perempuan pertengahan umur nie call. Conversation perempuan 2 dgn Dj lebih kurang cm nie la..

Perempuan: Saye ade seowg kawan ofis nie, kami memang rapat. ari2 kami msg & kadang2 die call. Kami berkongsi masalah, p x sangka pulak sebenarnye die ade simpan perasaan dekat saya. Cmne nie yer, masalahnye saye nie dah kawen

Dj: Suami awak tahu?

Perempuan: X, suami saye x tahu.

Pas dgr 2, tibe2 aq rase cam nak gelak. Serious, rase cam nak gelak. Come on, kalau ko dah tawu ko 2 dah kawen, 1st thing 1st, apsal yang ko pegi layan msg, call & segale benda2 2.. Apesal, mesti ko bajet chomell la msg2.. call2 cam 2. Tibe2 aq membuat 1 kesimpulan kecil. Aq rase, owg2 yg berlaku curang (terutama kategori cm kakak yg diatas) dieowg bajet dieowg nie Hot-stuff kot. Samelah jugak cm lelaki2 yg psg gf sampai 2-3 owg, msti dieowg bajet dieowg nie ala2 John Tucker Must Die kan! Ye la.. adoiyaiii.. rase cm nak bagi selipar saiz 7 je kat owg2 camnie..

Aq sebenarnya nak komen lebih2 pun ssh.. mungkin ade antara mereka2 yg curang akan kata macam ni.. "ko tak ade dalam situasi aq.. kox kan faham.." ok fine..! mmg aq takde dalam situasi kowang.. sbb aq x pernah mahu ade dalam situasi kowang. Aq lebih suke mencegah drp mengubati. Bak kata pepatah, nak seribu daya, x nak seribu gedik (ok.. aq ubah! so jgn apply pepatah nie dalam kelas Bahasa Malaysia okeyhhh..) 1 je yg leh aq nasihat kan. Dalam hal cmnie, jgn mula kan. Kalau kowang dah attach to someone, jgn nak mengade2 msg2.. call2.. Ym2.. dgn perempuan/lelaki lain, lebih2 lagi melibatkan perkara2 yg personal. Sbb selalunya, benda2 camnie bermula dgn kawan biasa & end up menjadi kawan yg luar biasa.

Ade juga sesetengah kes, sebagai contoh, Minah bercinta dgn Leman & minah ade hubungan sulit dgn Sidek, pas 2, Si Leman pulak buat hal, die buat hubungan sulit dgn Gayah. Dan yg menjadi kepelikan aq, bile Minah tau, Minah jadi sgt marah sampai Minah pergi cari Gayah, Minah nak ganyang gayah, Minah sanggup tarik2 tudung/rambut dgn Gayah di tempat public. So, aq sgt pelik dgn situasi yg cmnie, ko buat, xpe.. tapi kenapa bile pasangan ko buat, ko naik hantu..?? Owang cmnie kene dgr & hayati betul2 lirik lagu Part Time lover drp Stevie Wonder. Baru cool~~ (Tu kalau betul2 cold blooded.. haha!)



P tok aq, aq harap selama aq hidup nie, aq x  mahu terlibat dalam kancah nie. Sbb tok aq, selalu nye Tuhan byr cash. Kalau ari nie kite buat pasangan kite cm 2, mungkin 1 ari nanti perkara yg sama akan berlaku pade kite. Ha.. kowang jgn confident sgt dengan berkata "eleh.. dlu aq ade skandal. p aq kahwin jugak dgn bf aq.. sekarang da jadi laki aq p0n.." Hehe.. tok yg berkate sedemikian, kamu jgn terkejut jika tibe2 1 ari nnti suami kamu ade affair dgn maid indonesia kamu. Time 2 jgn kata, "kenapa maid indonesia..?? kalau org lain aq bleh terima..!!" haha.. itulah Hukum Karma..!!


Nota Kaki :  Watak2 yg digunakan dalam entry nie hanye rekaan semate2, tiade kene mengena dgn yg hidup @ yg meninggal dunia. P kalau kat luar 2 ade name Leman @  Minah yg memang curang. Lantak kowang la kalau kowang nak terasa yek. Aq peduli ape.. haha!

...CuKuP iNdAh...♥


Tak pernah aku menjauh darimu
Meninggalkan cinta kita
Tak pernah aku meluka hatimu
Perasaan dan jiwamu
Segalanya telah ku serah
Hanya engkau terindah

Hanya kerna kau yang cukup indah
Untuk dimiliki dan 'tuk dicintai
Untuk didampingi untuk disayangi

Tiada yang lain selain dirimu
Kekal tinggi di hatiku
Tiada pengganti yang mampu ku cari
Yang secantik diri kamu
Cinta ini untuk dirimu
Rasa ini untukmu

Hanya kerna kau yang cukup indah
Untuk dimiliki dan 'tuk dicintai...

CiNtA AnUGeRaH YaNg TeRiNdAh..

Terase teringin berbicara tentang CINTA agar hati lebih tenang. Cinta hakiki adalah milik ALlah. Kalau hendak dibandingkan dengan cinta manusia yg hatinye sering berubah-ubah.
Tiade yg lebih indah di dalam dunia ini melainkan nikmat iman dan taqwa. Dengan iman di dada, pasti diri dalam lindungan Allah selalu. Juga mekar dalam cintaNya. Tiade yg lebih indah dalam dunia nie melainkan hidup dan menikmati kurniaanNya hanya keranaNya. Hidup 2 indah sekiranya kerana Allah Taala.
Ya Allah izinkanlah hati nie sentiasa segar dan tenang dalam ayat-ayat cintaMu. Biarlah aq tenggelam bersama-sama cinta dan rindu akan barakahMu. Tenggelam di dalam lautan keimanan yg x berpenghujung. Biarlah hati nie indah bercahaya bak mutiara yg berada di dasar lautan yg terjaga rapi oleh suasana rahmatMu. Yg x ade noda, x ade sebarang anasir yg bisa meluluhkan rasa cinta akan keindahan ciptaanMu.

Thursday, October 28, 2010

HaNyA TuHaN YaNg TaHu..

Sejak 2 3 jam lepas aq duk berfikir...
P puas aq berfikir aq still xdpat jawapannye...
Ape perasaan aqsekarang???
2 la soalan yg bermain dalam fikiran aq....


Owang kate soal perasaan bukan terletak pada otak...
P tanye lah pade hati....
Sejam aq merenung laut terbentang luas depan aq...
Mencari ape yang aq rase...
Marah kah aq....
Cemburu kah aq....
Bodoh kah aq....
Sedih kah aq...
Sesekali bergenang air mata...
P ku cekal kan hati menahan tangis....


Berpuluh kali, berbilang kali aq cube meyakinkan hati....
Die bukan lagi milik aq...
Die hanya lah sejarah silam...
P jauh di sudut hati die tetap aq sayang....


Berundur lah nota cinta duka....
Biarkan nota cinta mu  dipenuhi duka dipihak mu...
Tapi dipenuhi bahagia dipihak nye...
Andai ini mampu mengembalikan senyuman mu....
Aku lepaskan....
Aku lepaskan dirimu.....
Walaupun berat....
Walaupun pedih....
Moga ade sinar bahagia buat aq kelak.....
Aminnn....

Ati nie..KeNaPa??

Diri nie sudah sukar tok mempercayai…
Sukar tok mempercayai sesebuah perhubungan 2 mampu bertahan selamanye.
Sukar tok mempercayai seseowg mampu bertakhta dihati cinta hatinya buat selamanye.
Sukar tok mempercayai seseowg 2 x  mudah menggantikan cintanye.
Sukar tok mempercayai seseowg 2 x mudah melepaskan cintanye pergi..
Kerana hakikatnye,
Yg indah 2 hanya sementara,
Janji2 manis 2 ade tarikh luputnye,
Harapan dan impian yg dibina bukanlah tok selamanye..
CINTA SEJATI itu wujudkah?
Atau wujudnya bersyarat??
Hanye wujud dikala gembira.
Hanye indah dikala pujaan hati sempurna dimata.
Hanye membahagiakan bila semua keinginan dipenuhi.
Andai ade yg lagi sempurna, lagi menawan hadir,
Masih teguhkah hati yg sekeping 2?
Atau mungkin tergugat dan berpalingkah hati 2?
Akan tergadaikah cinta yg disemai sekian lama?
Akan leburkah janji2 dan impian yg terbina ?
Terucap lagikah kata2 cinta, kata2 rindu,
Atau hanya alasan meniti dibibir?
Ahh! Terlalu banyak persoalan dlm percintaan.
Terlalu susah tok mempercayai cinta sejati 2 ade.
Terlalu sukar tok meyakinkan hati impian 2 mampu terlaksana.
Terasa x mampu lg tok menyandarkan sepenuh harapan dlm perhubungan.
Ke mana menghilangne semua keyakinan 2??
Knapa ketakutan 2 lbh membelenggu diri berbanding kepercayaan.
Duhai hati,
Yakinlah!
Berbahagialah tanpe ade ragu..
Bercintalah tanpe ade syarat…..

Thursday, October 21, 2010

ReSdUnG Yg MeMeNinGkAn Aq...



ri nie aq nk bercerite tntg resdung...
aq nie bknlah seorang doktor..bukn nurse or atendan kt spital 2...
p aq nk cite sal resdung nie coz aq sndiri mengalaminyer skrg nie..
n yg pling penting aq rimas sgt2 ngn keadaan cmnie..
kowang nk taw x ape 2 resdung??
of course la tawkn..mustahil kowang x taw...
p aq cite la ckit sal resdung nie pe sbnrnye..

"Resdung ialah merupakan virus kanser yang hidup di bawah lapisan kulit.Ia mengalirkan darah kotor yang menjadi punca kepada kerosakan kulit muka.Virus ini turut mengalir bersama darah yang boleh menjadi punca kepada kerosakan organ-organ tertentu dalam badan.Simptom resdung ialah seperti sakit kepala, gatal-gatal, rambut gugur, hidung berair, bersin selalu, mulut berbau busuk,mata gatal-gatal,penglihatan kabur,telinga gatal,seluruh muka gatal,jerawat biasa atau batu,muka berbintik hitam,kahak banyak di kerongkong,gatal pada badan tertentu serta hidung berdarah."

2 la serba ckit tntg resdung yg aq taw..
n aq sendiri mengalamiyer coz aq selalu selsema..
bile selsema selalu kuar lendir2 putih n selalu bersin..
selalu gak aq demam..huhuhu
aq pling aq tension skli bile jerawat mule tumbuh kt muke aq nie..
aq kadang2 malu ngn muke aq yg bnyk jerawat nie.. : ((
da macam2 ubt aq gune tok ilangkn resdung..
p usahanye hampe belaka..da mcm2 ubt aq mkn,
ubat farmasilah...
p ttp cmnie gak muke aq...sadis tol..
So aq nk tnye pd sesape yg taw cmne nk ilangkn resdung?
x thn la..jerawat tmbuh kt muke da mcm cendawan jerk!
benci r cmnie..x suker..x suker!!
mybe kowang jgk pnh mengalami msalah cmnie..
semue owang de resdung p cume teruk or x teruk jer..
p aq nie rasenyer da tahap teruk sgt nie!!
if klu aq mkn fresh seafood my fevert mmg gatal sgt2 idung nie..

bleh dikatekn skrg nie aq da jarang mkn seafood my fevert food :''(
bleh la thn ckit...p ade gak gatal2 kt idung kdg2..
Resdung mmg sjnis penyakit yg menyakitkn ati..
Start dri gatal2 kt mate, atau gatal2 sekitar idung n muke kmudian selsema..
X senang duduk klu de penyakit resdung nie..

Adekah anda salah seowang yg terkena penyakit resung??
Mari kite check..

Antare gejale2 resdung adelah :
  • gatal mate
  • gatal idung
  • gatal telinga
  • gatal muke
  • selsema yg berterusan
  • kerap bersin
  • jerawat yg melampau
  • sakit tekak yg berpanjangan
  • lendir di idung n tekak
 Kt bawah nie merupekan petua2 resdung :

PETUA RESDUNG 1
 Petua Resdung yang paling mudah dan berkesan ialah dengan mengamalkan menyedut air ke dalam hidung (seperti sebelum kita ber wuduk).Kemudian picit sebelah hidung dan hembuskan sekuat hati. Buatlah berulang-ulang kali sehingga selesai kedua-duanya. Air yang sebaiknya digunakan untuk kaedah ini air mineral yang dicampurkan sesudu garam bukit.

PETUA RESDUNG 2
Kurangkan pengambilan makanan laut seperti udang,sotong,kerang dan juga ketam.

PETUA RESDUNG 3
Basuh muka dengan sabun antiseptik seperti PROTEX 2x sehari untuk membunuh semua bakteria dikawasan muka.

PETUA RESDUNG 4
Kurangkan pengambilan sambal belacan,budu ataupun cincalok.

PETUA RESDUNG 5
Hindari persekitaran yang berhabuk dan juga pastikan rumah ataupun tempat kerja dalam keadaan yang bersih.

PETUA RESDUNG 6
Kerapkan pengambilan buah oren ataupun pil vitamin c setiap hari bagi meningkatkan antibodi badan.

PETUA RESDUNG 7
Hindari mendapatkan rawatan resdung dengan benda-benda yang kotor seperti lipas tanah dan sebagainya.

PETUA RESDUNG 8
Istiqomah mengamalkan ayat-ayat syifa tiap-tiap lepas solat supaya anggota badan dipelihara Allah dari sebarang penyakit.

PETUA RESDUNG 9
Jangan mengamalkan tabiat memicit jerawat dimuka kerana ia akan menyebarkan lagi banyak bakteria jerawat/resdung dikawasan muka.

PETUA RESDUNG 10
Mengamalkan pengambilan pil ataupun ubat tradisional resdung setiap hari dan anda juga tidak digalakkan bergantung pada ubatan moden kerana jangka panjang akan merosakkan buah pinggang.


note kaki : sape2 yg taw tentang care rawatan resdung yg pling berkesan tok dikongsi tok mengatasi masalah resdung nie bleh la kiter kongsi bersame2.. 


My DeaR FrIeNds..


It's amazing when strangers becomes friends, but its sad when friends become strangers.
I never want to lose u as a friend!
I meet u as stranger..
Now i have u as a friend.
I hope we meet in our next walk of life where friendship never ends

♥ I

♥ my

♥ not

♥ be

♥ the

♥ most

♥ important

♥ person

♥ in

♥ your

♥ LiFE

♥ I

♥ just

♥ hope

♥ that

♥ when

♥ you

♥ hear

♥ my

♥ name

♥ you

♥ smile

♥ and

♥ say

That's My Friend..

note kaki : aq windu kawan2 aku semase sekolah rendah, menegah n kwan2 di politeknik muadzam shah..
I MISS U ALL VERY MUCH...MUAXXX3x

BeRhEnTi mEnCiNtAiMu

Harusnya aq pergi saat ko menolak diriku..
Seharusnye aq x disini lagi..
Menanti ucapan cinta.. 2 takkan mungkin..
Aq bertahan disini biar ko terbiase dengan diriku nie..
Biar ko rase cintaku nie.. Biar ko taw erti hadirnye diri nie..
Aq takot patah ati, aq takot jauh darimu..
Melupakanmu, ibarat membunuh cintaku!!
Tawkah kamu perkataanmu 2 melukai dinding atiku??
Berteman 2 indah.. Dan atiku xkan setuju!!
Yg aq ingin bukan hanye menatap matamu, mendegar ceritemu..
Aq ingin menangis bersamamu..bergelak ketawa denganmu..
Berbagi ati selamaye
Beri aq penjelasan ape erti selame nie??
Ko beriku puji, buat aq tinggi..
Ko bagi harapan sepertinyer indah..
Namun kenyataanyer x semanis yg aq impikan : ((
Salahku terlanjur mencintai dirimu..
Salahku terlalu  berkhayal indah tentang dirimu..
Sebelum cinta nie hina..semampunyer aq harus rela melepaskan ko pergi..
Berhenti merindui dirimu.. Dan membunuh rase nie!!
Mohon ajarkan aq care tok melupekan dirimu..
Agar aq tetap kuat tanpe bayangmu..
Mohon jangan datang lagi ke dalam hidupku..
Bukan ku membenci p hati nie telah bnyk ko sakiti..
Aq kan berlajar tok berhenti mencintaimu walaupon perit :'''(


Sunday, October 10, 2010

PeRsAnDiNgAn KaYaNgaN ♥♥

Tahniah kepada Dato Dr.Sheikh Muszaphar n Datin Dr. Halina


 Sebaik selesai akad nikah



Tahniah Dato Dr.Sheikh Muszaphar n Datin Dr. Halina

Kegembiran jelas terpancar sebagai seorang isteri




Berbulan madu ke Angkasa Lepas ke?? : ))



 Semoga berbahagia hingga ke akhir hayat
 

 Pasangan bahagia


Bermulanya hidup baru...
Alhamdulillah..tepat jam 11.04 pagi tadi, pade tarikh yg unik 10.10.2010, Dato' Dr. Sheikh Muszaphar dgn sekali lafaz saja, sah menjadi suami kpd Dr. Harlina bt.Yunos. Majlis akad nikah turut disaksikan kira-kira 1500 tetamu yg dijemput khas termasuk sahabatnye yg juga angkaswan dari luar negara. Dato' Dr. Sheikh Muszaphar kemudiannya menunaikan solat syukur sebelum menyarungkan cincin di jari isterinye.

Pade malam nie, Dato' Dr. Sheikh Muszaphar n pasangannye disandingkan di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) pd pukul 8.00 malam n turut dijemput 100 owang angkasawan drpd 35 buah negara yg turut disiarkan siaran langsung di TV3.

Akhir kate,sekali lg Nyssa mengucapkan tahniah kpd Dato Dr.Sheikh Muszaphar n Datin Dr. Halina ... Semoga kekal hingga ke akhir hayat..Amin...