Pages

Sunday, August 22, 2010

BiArKaN ♥ 2 PeRgI...



setiap owang ada cerita cinta masing-masing..namun,ini cerita cinta aq.aq redha andai ini ketentuanMu.bantulah aq,bimbinglah aq tok kembali berdiri semula.hanya ade 1 cinta di hatiku..hanya ade 1 sayang di atiku..semuanya hanya untukmu..

takdir penentu segalanya..die bukan tok aq ..aq kecewa teramat sangat..aq x taw apa lagi ungkapan yg mampu aq ucap..nafas aq bagai terhenti saat aq mndengar kebenarannya..ye,die dah menjadi milik insan lain..die dah bertunang..tangisan menemai aq..aq x mampu tok menghadapi semua nie…hatiku,sayangku,cintaku..hancur berkecai..ibarat kaca terhempas ke batu..bagaimana lagi harus aq kutip srpihan atiku..aq derita di sini sedangkan die d sisi tunangnya..Ya ALLAH,tabahkanlah ati aq tok menerima dugaan MU ini…kenapa die bukan utkku..knapa cinta dan sayang aq tak kesampaian..ingin aq pergi jauh..berlari dan berlari…jauh dari dunia ni mungkin..jika boleh,bia lah akq tidur dan x bangun2 lagi..jika aq bangun,bangunkanlah aq dengan ingatan yg laen..sekurang2nya tanpa ada die di ati ku..tp..aq x mampu..cinta aq terlalu agung..terlalu suci..terlalu banyak..knapa tak ko hargai cinta aq nie?atas alasan apa pula die merahsiakan hal ini..x taw kah die..sedalam mana cinta aq..tegakah die lihat aq jatuh sebegini?alasan yg x snggup dibgtaw sanggup gtaw sebab terlalu sayang..kenapa sayang selalu menjadi taruhannya?atas alasan sayang dan dmi menjaga hati,aq terpisah dulu..aq menyesal dengan keputusanku..tpi kenapa kini ia harus berulang..apa yang telah aq lakukan?alasan itu bukan utk mnjaga ati aq..tp telah menyebabkan ati aq hancur berkecai..aq kecewa teramat sangat hingga aq tx mampu berdiri..hingga tak mampu memandang ke depan..tak mampu tok aq bernafas..besarnya dugaan yang telah Kau ttapkan untukku Ya Allah..jika telah Kau tetapkan die bukan milikku,kenapa Kau temukan kami?kenapa Kau cambahkan rasa sayang di atiku untuk dirinya..aq bukan menyalahkan takdir tanpa knapa takdir selalu tak menyebelahi aq..Ya ALLAH,berilah aq kekuatan tok aq kembali berdiri buat kali ke 4..kembalikan semangatku Ya ALLAH..aq perlu brdiri tok kluargaku..utk shabat2 aq..dan untuk die yg teramat aku sayang…YA TUHANku,kau telah tetapkan die untuk insan lain..Kau bahagiakanlah cinta aq 2..bahagiakanlah mereka..aq ingin lihat kebahagiaannya..sebagaimana tlah Kau tetapkan kebahagiaannya bukan denganku,bukan di sisi aq..aq redha Ya ALLAH…aq akan mencari kembali semangatku..aq akan bertatih kmbali..walau susah tok aq lalui,aq psrah ketentuanMu Ya ALLAH…Kau bahagiakanlah mereka demi aq..aq akan bahagia sekiranya cinta aq bahagia..hilangkan dendam di hatinya..bantulah kami melalui jalan hidup kami masing2..bahagiakanlah insan lain yang ada di sisi kami kini dan akan datang..andai ini ketentuanMU,aq terima,,,aq pasrah..pasti ada hikmah di atas dugaan sebesar ini Kau kurniakan untuk kami..Kau sembunyikan matahari,Kau datangkan hujan..tapi pasti ada rahsia selepas hujan yang belum kami temui..


sayang…
cinta saya hanya untuk awak
setiap nafas saya hanya untuk awak
sebelum mata di pejam,awk terakhir di ingatan saya..
saat pagi menjelma,,awk dahulu di fikiran saya..
sihatkah awak…
dah makan kah?
saratnya rasa rindu di hati ni..
ingin saja saya berlari dan memluk diri awk…
tp saya x mampu..awk bukan tok saya..
dalamnya sayang saya untuk awak..
namun saya redha..
andai ini telah ALLAH tetapkan untuk saya dan awak..
terimalah ketentuan qada’ dan qadar ini…
saya doakan awak bahagia di sisi dia..
walau pedih hati ni tuk mendoakan tpi itu yg terbaik dan termampu saya lakukan..
walau dia bukan pilihan awak,tp kini dia tanggungjwab awk..

awak telah berjanji untuk memikul tanggungjwb tu.so tunaikanlah sayang..
cukuplah janji kita yg tak tertunai selama ini..jangan tambahkan janji tu..
tunjukkanlah kekuatan awak..pinjamkanlah kekuatan awak untuk saya…
supaya saya mampu berdiri kembali..
saya akan bahagia jika awak bahagia..
kebahagiaan awak akan mejadikan saya tabah untuk berdiri..
bangunlah sayang…
sayang saya untuk awak tak pernah padam..
hingga saat ini,sayang dan cinta tu masih mekar…
andai saya tiada di depan mata awk,ingatlah sayang..
awak sentiasa di hati saya..
saya pergi bukan kerana benci..saya pergi untuk mencari kekuatan baru..
jika ada apa2,saya masih ada untuk mendengar rintihan awak..
izinkan saya simpan kenangan kita
untuk tatapan kala rindu menyesakkan dada
untuk semangat saat saya perlu bangun dan bertatih semula
saya sayang sangat…teramat sayang…
sampai saya tak mampu lagi untuk membenci dri awak..

YA ALLAH..TABAHKANLAH HATIKU..
TABAHKAHLAH ATI DIA..
DEMI MELALUI DUGAANMU INI…

Allah Yang Maha Pemurah, terima kasih Engkau telah menciptakan die dan mempertemukan aq dengannya
Terima kasih untuk saat-saat indah yang boleh kami nikmati bersama.

Terima kasih untuk setiap pertemuan yang boleh kami lalui bersama
Terima kasih untuk setiap saat-saat yang lalu.

aq datang bersujud dihadapan-Mu,
Sucikan hati ku yaa Allah, sehingga dapat melaksanakan kehendak dan rencana-Mu dalam hidup ku.
Yaa Allah, jika aq bukan pemilik tulang rusuknya,janganlah biarkan aq merindukan kehadirannya.
Janganlah biarkan aq melabuhkan hati ku di hatinya.
Kikislah pesonanya dari pelupuk mata ku
dan usirlah die dari relung hati ku.
Gantilah damba kerinduan dan cinta yang bersemayam di dada ini dengan kasih pada-Mu yang tulus dan murni.
Tolonglah aq agar dapat mengasihinya sebagai sahabat.
Tetapi jika Kau ciptakan die untuk ku, yaa Allah,
tolong satukan hati kami.
Bantulah aq untuk mencintai, mengerti dan menerima die seutuhnya.
Berikan aq kesabaran, ketekunan, dan kesungguhan untuk memenangkan hatinya.
 die agar die juga mencintai, mengerti dan mahu menerima ku
dengan segala kelebihan dan kekurangan ku sebagaimana aq telah Kau ciptakan.
Yakinkanlah die bahwa aq sungguh-sungguh mencintai dan rela berkongsi suka dan duka ku dengannya.
Yaa Allah Maha Pengasih, dengarlah doa ku ini.
Lepaskanlah aq dari keraguan ini menurut kasih dan kehendak-Mu.
Allah Yang Maha Kekal, aq tahu Engkau senantiasa memberikan yang terbaik buatku.
Luka dan keraguan yang aq alami pasti ada hikmahnya.
Pergumulan ini mengajar aq untuk hidup makin dekat pada-Mu, untuk lebih peka terhadap suara-Mu
yang membimbing aq menuju terang-Mu.
Ajarlah aq tok tetap setia dan sabar menanti tibanya waktu yang telah Engkau tentukan.
Jadilah kehendak-Mu dan bukan kehendakaq yang jadi dalam setiap bahagian hidupku, yaa Allah.
Amin….

nota kaki : Ingatlah kawan-kawan..
      Biarkan cinta 2 pergi..
      Cinta yg sejati akan kembali..
      Kerana Allah telah menjanjikan jodoh hati..
      Yang akhirnya akan terpatri..
      Walau apa pun ingatkan dalam ati..
      Cinta agung hanya pada Ilahi..
      Yang akan kekal abadi..

No comments:

Post a Comment