Pages

Thursday, September 2, 2010

Buat Yang MeNgerTi...

" i have a feeling " setiap org da perasaan kn.. semua insan da perasaan. Binatang pon ALLAH bekalkan dengn perasaan.. sudh lumrah kite manusia mempunyai perasaan. Suka, duka, sedih, gembira, benci, rindu, syang, cinta.Semua ini kita akan, pernah atau sedang alaminya. Perasaan yang lahir dari jiwa setiap manusia memerlukan sokongan susulan. Dengn anugerah parasaan yang d berikan oleh NYA, kite mmpu hidup dan meneruskn hidup untuk hari ini. Terisinya hdup ini degn warna warni perasaan..hidup akan kosong tnpa perasaan..

walaubagaimana pon, ada antara kite yang masih belom mengerti akan perasaan mereka sndiri kn..masih kabur. Masih mencari2 dalam kepayahan. meraba-raba dalam kegelapan seandainya gagl, mlepaskn ia berlalu pergi begitu shaja. Ada antara kita yang masih sukar untk mluahkan perasaan merka sndiri.. Mgkin tiada tahu cra untuk menzahirkn prsaan mereka atau mgkin kerna mereka takut. BIARLAH RAHSIA. mgkin itu juga yang sellu bermain d fikiran kite.. biarlah apa yang kite rasa, kita tggung dan simpan sendiri..mgkin ada juga antara kite yang masih sngsi dan berbelah bhagi dengn perasaan yg mereka alami. Bg aku, cuma 1. "percaya pada ati dan naluri. Kerna ati tidak akan membohongi kite " Cuba selamai dan phami perasaan kite seadanya. Sarjana islam ada berkata," kasihi dan cintai diri sendiri seblom mngasihi dan mencintai orag lain."

Putaran hidup kite sellu berubah2..bak roda, kdng2 kita d atas dan kite juga akan pasti akan berada di bawah.. cz putaran hidup ini lah kite perlu pndai bermain dengn prasaan. Perlu ada ketika kite perlu menzahirkn perasaan kite.. ia sngt mmbntu.. jgn berasa tkut untuk menzahirkn perasaan.. jagn biarkan diri kite membuang perasaan seperti debu d tiup angin. Sekejap hilang tetapi ttp akn kembali jua bila2 masa. Cubalah untuk serius dgn persaan kite.. cuba la kumpul kekuatan utk mnzahirkanya..

Pelbagai cara bleh kite gunakan tuk zahirkn persaan.. jgn takut.. dan jagn segan tuk semua itu.. Kite mst kuat untuk merubah diri. Perubahan dalam hidup perlu seiring dengan perjalanan hidup dan taggungjawb kite..peranan kite juga tetap akan berubah setiap masa...

Bg yang mengerti, hidup ini indah. LIFE IS BEAUTIFUL. Bagaimana indahnya hidup kite ini? kitalah yang mencorakkannya.. bagaimna kite mahu hidup kite indah, bgitulh ia terjadi dgn izin NYA.. jgn takut tuk berkongsi maslah.. masih ada yng sudi mndgr. Kdg2..setiap yg d luahkn dan d kongsi bersama akan mmberi kelegaan yan teramat sangt..

"Hidup ini bertambah indah bila kite tahu menghargai perasaan sendiri.."

No comments:

Post a Comment